rajmund_pollak.blog.bielsko.pl
 
bielsko.biala.pl
blog.bielsko.pl
rajmund_pollak.blog.bielsko.pl/rss
Archiwum newsów - styczeń 2010


Zgadzam się z opinią Pana Jakuba Andrzejewskiego, że występ orkiestry dętej podkreślającej ukraińskość polskiego Lwowa, w dodatku po ogłoszeniu terrorysty Bandery bohaterem Juszczenki jest prowokacją dla dziesiątek polskich rodzin, które schroniły się w Bielsku-Białej przed zbrodniarzami z UPA i dla każdego Polaka.

NIE MAM ZAMIARU UCZESTNICZYĆ W TAKIEJ PROWOKACJI I ZBOJKOTUJĘ TEN DEMONSTRACYJNY POKAZ MILITARNEJ ORKIESTRY PODLEGŁEJ ROZKAZOM PREZYDENTA JUSZCZENKI.

TO NIE JEST TAK ISTOTNE CO ONI ZAGRAJĄ , BO WAŻNE JEST ŻE PODKREŚLAJĄ , ŻE LWÓW TO JEST TYLKO UKRAINA I NIE SZANUJĄ OFIAR POMORDOWANYCH NA KRESACH WSCHODNICH RZECZYPOSPOLITEJ PRZEZ ICH POBRATYMCÓW banderowców !!!

KAŻDY BIELSZCZANIN, KTÓRY CZUJE SIĘ POLAKIEM POWINIEN TEN PROWOKACYJNY KONCERT ZBOJKOTOWAĆ !!!

Rajmund Pollak

P.S.:

I GDYBYM SIĘ KIEDYŚ URODZIĆ MIAŁ ZNÓW,

TO TYLKO WE LWOWIE !

BO NI MA GADANIA, BO CO CHCESZ TO MÓW,

A NI MA JAK LWÓW !

TAJOJ !!!

2010-01-29 | Dodaj komentarz
q94Rp5fvOci
2014-06-02 19:41:13
Fotki może uda mi się jakieś dzisiaj zrobić, ale od czasu kiedy jakiś życzliwy skur zawinął mi apaart nie pozostaje mi nic innego do robienia zdjęć jak komf3rka, a wiesz jakiej jakości są fotki z komf3rki. Tak czy inaczej postaram się coś dziś zmontować. BTW. Z mojej perspektywy Toruń jest daleko

Gdy w Bielsku-Białej w dniu 27.01.2010 r. znalazłem się w korku stulecia, to marzyłem aby zobaczyć prawdziwego Policjanta z drogówki kierującego ruchem na przynajmniej jednym z niedrożnych skrzyżowań .

Niestety, mimo że przejechałem miasto wzdłuż i wszerz, to nigdzie nikt w białej czapce z orzełkiem ruchem nie kierował !

Zadałem sobie pytanie co się stało z naszą wspaniałą drogówką ???

Wykonałem telefon i dowiedziałem się od bardzo kompetentnego oficera dyżurnego, że stolica Podbeskidzia jest zakorkowana, bo jakaś wytwórnia kręci film i jak mi się coś nie podoba, to mam się zwrócić do Rady Miasta, lub do Prezydenta .

Z uwagi na fakt, że są to zbyt wysokie progi jak na moje nogi, więc postanowiłem cierpliwie stać dalej, aż się w końcu miasto rozkorkuje.

Swoją drogą, to jest dosyć nowatorski pomysł, aby film kręcić akurat w godzinach szczytu tak, jakby nie można było do południa lub wieczorem . Podobno ma to być komedia o tym jak filmowcy z Warszawy śmieją się z frajerów stojących w korkach na Podbeskidziu .

Jadąc z prędkością 2km na godzinę doszedłem do wniosku, że cały ten ambaras wynika z uprzywilejowanego traktowania przez władze miasta- Policji radarowej, Policji fotoradarowej i wideopolicji w stosunku do poczciwej drogówki.

Policja drogowa, czyli taka, która potrafi kierować ruchem na skrzyżowaniach i udrażniać korki jest wypierana przez fotoradarowców, wideokamerzystów i radarowców w mundurach !

Policjant na skrzyżowaniu musi intensywnie się namachać rękoma, naobracać tułowiem na wszystkie strony, a do tego nagwizdać na zasypiających w autach niektórych kierowców .

Poza tym Policjant drogowy nieźle wymarznie o tej porze roku kierując ruchem.

Co innego Policjant radarowy, który wyjmuje ciepluteńską "suszarkę" i namierza delikwenta, tylko kogo on mógł namierzyć radarując dojazd do korka ?

Z kolei wideopolicjant cały czas jedzie sobie w ciepełku, kręci film, a potem zaprasza do samochodu na seans wideo .

Gdy zobaczyłem na ul. Warszawskiej jeden radiowóz z radarowcami, na Bystrzańskiej drugi , na Monte Cassino trzeci, a pod tunelem wyprzedził mnie samochód niby-cywil z wideokamerą ( bo zbyt wolno jechałem aby mnie filmować ) , to zrozumiałem, że ktoś wreszcie powinien się upomnieć o prawa drogówki do kierowania ruchem na skrzyżowaniach w zakorkowanym mieście Bielsko-Biała !!!

Rajmund Pollak

2010-01-28 | Dodaj komentarz
bogdan borgosz
2010-01-29 12:40:47
podaję linki do filmu Barei "Miś" http://www.youtube.com/watch?v=yU4YNvRferQ&feature=related oraz http://www.youtube.com/watch?v=bGcTsG6zxZs

Dopiero wczoraj, gdy prezydent Ukrainy przyznał tytuł "bohatera" Ukrainy dla mordercy i inspiratora czystek etnicznych dokonanych na Polakach, zamieszkałych od stuleci na Kresach Wschodnich, terroryście Stepanowi Banderze zrozumiałem, że 85 letni świadek tych wydarzeń prawdę mówił cztery lata temu, że Wiktor Juszczenko jest synem banderowca, który miał zbrukane ręce krwią niewinnych polskich kobiet i dzieci !!!

W Bielsku-Białej mieszka obecnie co najmniej kilkadziesiąt rodzin Polaków wypędzonych ze Lwowa, Złoczowa, Dunajowa, Stanisławowa i wielu innych miejscowości Kresów Wschodnich Rzeczypospolitej, którzy cudem uciekli spod karabinów i siekier oprawców z UPA . Żyją świadkowie bestialskich mordów dokonywanych na bezbronnych mieszkańcach tamtych ziem tylko dlatego, że byli Polakami . Gdy bliska mi osoba z mojej rodziny twierdziła po "pomarańczowej rewolucji", że ojciec Wiktora Juszczenki był znanym banderowcem, oprawcą naszych rodaków, to oburzyłem się i dodałem, że to na pewno jest tylko zbieżność nazwisk, bo przecież nowy prezydent Ukrainy tak bardzo deklaruje przyjaźń do Polaków !

Wtedy osiemdziesięcioletni już mieszkaniec przedwojennych Kresów odpowiedział, że w II-giej Rzeczypospolitej większość Ukraińców deklarowała przyjaźń do Polaków aż do września 1939roku, kiedy weszła Armia Czerwona i Ukraińcy denuncjowali na NKWD i KGB polską inteligencję i członków polskiego ruchu oporu .

Wróćmy jednak do czasów II-giej Rzeczypospolitej. W latach 1918-1939 Ukrańcy mieli się w Polsce dużo lepiej niż w ZSRR ! Mieli prawo posiadać ziemię i domy, nie było tutaj klęski głodu jaką Stalin zafundował mieszkańcom wschodniej Ukrainy, kiedy z wycięńczenia wymarło na wschodniej Ukrainie wieleset tysięcy Ukraińców i Polaków pod rządami Kraju Rad . Na Kresach Wschodnich Rzeczypospolitej nikt nie mordował nikogo z przyczyn narodowościowych. Stepan Bandera był terrorystą i mimo, że zasługiwał na karę śmierci, to Sąd Rzeczypospolitej potraktował go łagodnie i po oficjalnym procesie skazał go za terroryzm tylko na karę więzienia. Bandera wyszedł z kryminału po agresji na Kresy Wschodnie Armii Radzieckiej w 1939roku i po właczeniu Kresów do ZSRR organizował antypolskie oddziały. Wywózki Polaków na Sybir inspirowali ukraińscy nacjonaliści, a kogo nie wywieziono, tego mordowały banderowskie bojówki.Podstawą ideologii Bandery było sianie nienawiści do Polaków i do Żydów zamieszkujących tamte tereny. Stepan Bandera nauczał, że nalezy oszczędzać amunicji i tam gdzie to jest możliwe zabijać Polaków siekierami, a małe dzieci gołymi rękoma.

Gdy w 1941roku weszli na te tereny Niemcy, to Bandera prowadził pertraktacje z hitlerowcami na temat wspólnych działań przeciwko polskim partyzantom i prowadzeniu wspólnych czystek etnicznych. Zgubiła go jednak własna nienawiść, bo gdy nie udało mu się namówić jednego z Ukraińców, aby zabił wlasną żonę Polkę, to najpierw kazał zamordować swojego rodaka za niesubordynację, a potem zgwałcił i zamordował tę bezbronną kobietę . Ktoś dorosły z tej rodziny jednak ocalał i mimo, że to był Ukrainiec, to zgłosił Banderę na Gestapo i został on resztowany za przestępstwo kryminalne, a nie jak to teraz twierdzi Juszczenko za "bohaterstwo"

Ideologicznym uczniem Bandery był Własow, który najpierw mordował Polaków jako generał Armii Radzieckiej, a potem przeszedł na stronę hitlerowców i własowcy starali się prześcignąć w okrucieństwie nawet SS-manów,

mordując Polaków nie tylko na Kresach, ale "wsławili się" gwałtami i ludobójstwem na rannych powstańcach warszawskich !

Po wojnie Bandera znalazł schronienie w Niemczech w Monachium za zasługi jakie miał dla Rzeszy.

Jakie są cechy wspólne ideologii Osama bin Ladena i Stepana Bandery ?

Jeden był a drugi nadal jest zwolennikiem terroryzmu !

Obaj wydawali rozkazy mordowania niewinnych ludzi !

Zarówno bin Ladena jak i Banderę charakteryzuje antysemityzm !

Obie te ideologie stanowią zagrożenie dla cywilizacji życia i niebezpieczeństwo stworzenia nowego totalitaryzmu.

Czy byłoby możliwe, aby kanclerz Niemiec ogłosiła Adolfa Hitlera narodowym bohaterem Niemiec ?

Na szczęście takiej możliwości w XXI wieku już nie ma !!!

Skoro jednak stało się mozliwe, że inny zbrodniarz-ludobójca Stepan Bandera został ogłoszony oficjalnie bohaterem Ukrainy, to Polska powinna zerwać stosunki dyplomatyczne z Ukrainą !!!

Nasz MSZ nie może chować głowy w piasek, a nasz prezydent Kaczyński i nasz premier Tusk nie mają prawa milczeć, bo Juszczenko ogłaszając Banderę bohaterem, napluł Polsce w twarz !

Jeszcze Polska nie zginęła !!!

Rajmund Pollak

2010-01-23 | Dodaj komentarz
jakub andrzejewski
2010-01-24 16:52:34
Nie na darmo Kozacy Dońscy nadali Juszczence tytuł Atamana! Niezłego przyjaciela ma Prezydent L. Kaczyński. Wcześniej z rąk wybitnie antypolsko nastawionego Juszczenki Order św. Olgi przyjęła Grażyna Staniszewska.
bogdanborgosz
2010-01-24 23:45:58
Wiktor Juszczenko, deklarujący przyjażń do Polski w trakcie pomarańczowej rewolucji, polityk prounijny w czasie sprawowania władzy, po jej utracie nacjonalista i zwolennik Bandery... czyli jak wiatr zawieje . O takich pisał Antoni Słonimski: Był sobie rabbi Ben Ali ze Smyrny tak na honory wszelakie pazyrny, że gdy go grzeszna wabiła pokusa na katolicki dwór Constantinusa wyrzekł się wiary ojców i Talmudu I zaczął kochać bliźnich - nie bez trudu. Aliści Cezarem obwołano Apostatę. Rabbi się modli teraz do Zeusa, uczy się mitologii, lecz psikusa los powtórnemu zrobił neoficie, bo Apostata w Persji stracił życie. Więc wrócił kościół i rządy biskupie i neofita znów dostał po dupie. Naszym politykom też nie brakuje refleksu, gdy trzeba zmienić front. W sposób adekwatny na wybryki Juszczenki mogą zareagowć tylko politycy z "twardym kręgosłupem".
Rajmund Pollak
2010-01-25 17:12:11
@Jakub Andrzejewski Najbardziej smutne jest to, że również premier Tusk i minister spraw zagranicznych Sikorski nie mieli cywilnej odwagi, aby potępić publicznie z imienia i nazwiska zarówno ludobójcę Stepana Banderę jak i jego gloryfikatora, postbanderowca Wiktora Juszczenkę ! Gdzie podziała się dbałość o rację stanu Polski ? Niestety brakuje nam odważnych polityków na szczytach władzy !
jakub andrzejewski
2010-01-29 10:50:42
Dzisiaj w bielskim Domu Muzyki ma wystąpić Dęta Orkiestra Wojskowa Związku Oficerów Ziemi Lwowskiej pod dyrekcją Wasyla Kobyłeckiego. W kontekście decyzji Juszczenki występ spadkobierców Bandery w mieście, w którym mieszkają rodziny ofiar banderowców taki występ to prowokacja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bogdan borgosz
2010-01-29 12:09:32
>> Jakub Andrzejewski / czy aby na pewno? orkiestra powstała w 2003r., grała do filmów, np. Gladiator. Czy spodziewa się Pan, że na autokarze będzie tryzub i zaśpiewają czerwoną kalinę? Mocno wątpię, spodziewam się profesjonalnego występu bez ciena nacjonalizmu.
jakub andrzejewski
2010-01-29 13:12:56
bogdan borgosz/ Nie zrozumiał Pan, niestety, sensu mojego wpisu. To jest orkiestra Związku Oficerów Ukraińskich, a więc z istoty rzeczy kontynuatorów OUN-UPA, zbrodniczej armii, od której władze Ukrainy nie tylko nie odcięły się, ale jej twórcę, Stepana Banderę uczyniły swoim bohaterem narodowym. Nieważne, jaki repertuar oni grają i kiedy powstali. Co innego, gdyby to był cywilny zespół, jakich na Ukrainie nie brakuje. Wysłanie na koncerty do Polski właśnie teraz takiego zespołu nie jest przypadkowe! Jest bezczelną prowokacją i pluciem Polakom w twarz w poczuciu całkowitej bezkarności.
c
2010-01-29 14:20:33
I Polak i Andrzejewski obowiązkowo na koncert, marsz! Muzyka wszak łagodzi obyczaje. Obu wam, panowie, przyda się to.
jakub andrzejewski
2010-01-29 15:41:36
Do c/ Rzecz idzie o wymordowanie przez banderowców co najmniej 120 000 Polaków, głównie kobiet, dzieci i starców oraz zrównanie z ziemią ok. 4300 miejscowości na Wołyniu - to nie jest temat do żartów.
c
2010-01-29 21:08:59
jakub andrzejewski/ Znam proszę Pana historię. Nie śmiałbym też nigdy żartować z rzeczy, które mogą budzić jedynie trwogę i współczucie. Żartowałem z Pana i Pana Polaka. To, że jakiś idiota uczcił bandytę, nie oznacza, że my, w tym kraju, mamy bojkotować całą Ukrainę, na Boga. To nie szarzy ludzie wszczynają waśnie i wojny, a politycy, ludzie ogarnięci żądzą władzy oraz ci, którzy z uwielbieniem podsycają nienawiść. Kłaniam się uprzejmie i życzę spokojnej nocy.
Rajmund Pollak
2010-01-30 06:33:17
Do "c" Hitlerowcy , stalinowcy i banderowcy byli wielkimi entuzjastami marszów wojskowych i po dokonanych zbrodniach często bawili się przy alkoholu , spiewając skoczne pieśni totalitarystów, a defilady i przemarsze oddziałów egzekucyjnych odbywały się nierzadko przy akompaniamencie orkiestr dętych SS, KGB, NKWD i UPA !
andy46
2010-01-30 11:57:53
Antypolskiego serialu na Ukrainie ciąg dalszy - wczoraj media podały informację, że żołnierze OUN-UPA zostali uznani za bohaterów walczących o niepodległość.
Rajmund Pollak
2010-01-31 14:45:26
@ "andy46" Milczenie w tej sprawie Premiera Tuska, Prezydenta Kaczyńskiego, ministra Sikorskiego i Marszałka Sejmu Komorowskiego oznacza, że nie reprezentują oni w sposób właściwy racji stanu Narodu Polskiego !
jakub andrzejewski
2010-01-31 16:59:16
Pragnę nieśmiało zauważyć, że w tej sprawie milczą WSZYSCY - od prawa do lewa! Zareagowało tylko Stowarzyszenie Kresowian, ale z nimi nikt się nie liczy. Co ciekawe; zareagowała też... Rosja, która skrytykowała Ukrainę za nobilitację Bandery. Do czego to doszło!
2010-02-01 09:25:27
@Jakub Andrzejewski . Panie Jakubie nie wszyscy milczą, bo Pan i coraz więcej innych rodaków okazuje odwagę zaprotestowania przeciw temu szowinizmowi prezydenta Ukrainy i banderowców !
jakub andrzejewski
2010-02-01 13:11:16
http://wiadomosci.onet.pl/2121631,11,protesty_przed_losowaniem_ euro_2012_w_stolicy_zaplonie_krzyz,item.html

Czytając artykuł na szanowanym przeze mnie portalu Super-Nowej mam poważne wątpliwości czy Jerzy Gorzelik jest prawdziwym Ślązakiem .

Pan doktor nauk zachwala w wywiadzie prowokacje jako metodę wywoływania dyskusji, a dla mnie prowokacja kojarzy się z czymś na granicy prawa, zupełnie sprzecznym z merytoryczną publicystyką w czasach wolnych od cenzury !

Prowokacja jest używana obecnie przez tajne służby i przez terrorystów, a w przeszłości była stosowana przez bojówki lewackie, a również przez media komunistyczne.

W czasach reżimów totalitarnych prowokacją posługiwali się opozycjoniści i partyzanci, ale to było wtedy dopuszczalne, bo z totalitaryzmem nie można wygrać samą publicystyką ani kartką wyborczą, bo w totalytaryźmie nie ma miejsca dla demokracji .

Powrócę jednak do refleksji na temat ślaskości J. Gorzelika. Otóż prawdziwy Ślązak to jest Polak, a zatem osoba, która twierdzi, że Ślazacy są odrębnym narodem I żąda autonomii Ślaska, nie może być uznana za prawdziwego Ślązaka, a jedynie za prowokatora .

Twierdzenie to opieram nie tylko na własnej opinii, ale przede wszystkim na ŚWIADECTWIE KRWI POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH Z 1919,1920 I 1921 ROKU, NA BOHATERSTWIE HARCERZY, OBROŃCÓW WIEŻY W KATOWICACH WE WRZEŚNIU 1939R., PARTYZANTÓW A.K. I WSZYSTKICH BOHATERSKICH ŚLĄZAKÓW POLAKÓW, KTÓRZY NIE PODPISALI VOLKSLISTY I NIE DALI SIĘ WCIELIĆ DO WEHRMACHTU W CZASIE OKUPACJI HITLEROWSKIECH, PARTYZANTÓW NARODOWYCH SIŁ ZBROJNYCH, KTORZY WALCZYLI Z SOWIECKIMI I UBECKIMI ZBRODNIARZAMI MORDUJĄCYMI NIE TYLKO POLAKÓW, ale również rabującymi i często nawet gwałcącymi NIEWINNE WDOWY PO POLEGŁYCH ŻOŁNIERZACH WEHRMACHTU I NIEWINNIE DZIEWCZYNKI, SIEROTY NARODOWOŚCI NIEMIECKIEJ. W NSZ BYLI POLACY Z RÓŻNYCH REGIONÓW, RÓWNIEŻ ŚLĄZACY, natomiast CI NIELICZNI BYLI ŻOŁNIERZE WEHRMACHTU, KTÓRZY WSTĘPOWALI DO NSZ POKAZALI, ŻE BARDZIEJ KOCHAJĄ POLSKĘ ANIŻELI JAKĄKOLWIEK TOTALITARNĄ IDEOLOGIĘ !

I WRESZCIE W NAJNOWSZEJ HISTORII ŚWIADECTWO POLSKOŚCI ŚLĄSKA DALI GÓRNICY Z KOPALNI "WUJEK" , KTÓRZY ZGINĘLI W DNIU 16GRUDNIA 1981 ROKU POD SZTANDAREM BIAŁO-CZERWONEJ NSZZ "SOLIDARNOŚĆ" NIE ZA AUTONOMIĘ ALA ZA POLSKĘ.

KAŻDY KTO SIĘ OŚMIELA ŻĄDAĆ TERAZ AUTONOMII ŚLĄSKA OD POLSKI JEST TYLKO PROWOKATOREM I NIE ZASŁUGUJE NA MIANO PRAWDZIWEGO ŚLĄZAKA.

NIECH ŻYJE POLSKI ŚLĄSK !

Rajmund Pollak

PS.: Oświadczam, że wyrażam zgodę dla Redakcji Super-Nowej na zamieszczenie powyższych refleksji na portalu "super-nowa".

Rajmund Pollak

2010-01-15 | Dodaj komentarz
bogdanborgosz
2010-01-15 14:42:54
Nic dodać w temacie, popieram oburącz. Obsesja RAŚ-u polega właśnie na tym, że wszędzie widzą wrogów Górnego Śląska i Ślązaków. Prowokatorskie insynuacje felietonisty Smolorza w poszukiwaniu mistycznego wroga śląskości dają Panu Gorzelikowi "argumenty" do walki o autonomię. Rzekoma "kurtuazja" red. Smolorza lansowana w wywiadzie przez lidera RAŚ-u w pełni błyszczy w felietonie w dzisiejszej GW B-B : odniesienia do antysemitymu, nacjonalizmu ukraińskiego czy też zdegenerowanych arystokratów i duchowieństwa francuskiego za Ludwika XIII /lub ich rewolucyjnych oprawców/, wreszcie akapit o bojówkach komunistycznych w czasach terroru stalinowskiego dają pełny obraz "wroga", jakiego na Podbeskidziu RAŚ poszukuje i już "znalazł "w osobach Janusza Okrzesika, Radosława Pszczółki i oczywiście Rajmunda Pollaka
bogdanborgosz
2010-01-15 14:50:52
ps. Ponieważ odmienne do Michała Smolorza poglądy wyraził Prezydent Katowic Piotr Uszok, felietonista-prowokator wykpił raczkowanie Prezydenta w publicystyce po "koleżeńsku" zarzucając mu brak umiejętności czytania i myślenia.
bogdanborgosz
2010-01-15 22:55:36
Pan Smolorz uporczywie prowokuje, oskaża bielszczan, że bezpodstawnie traktują mieszkańców Górnego Śląska jako najeżdżców i grabieżców Beskidów. Ale jest w tym małe ziarenko prawdy zasadzone w czasach gierkowej komuny. Przedrukuję mój tekst, jeżeli jest drażniący PROSZĘ USUNĄĆ : "Zagadkę lansowaną przez Prezesa Jarosława w czasie jego ostatniej wizyty na Podbeskidziu można śmiało odnieść do katowiciej GW: "W jaki sposób rozpoznajemy inteligenta? To proste: inteligent nie kupuje i nie czyta GW"! Sposób w jaki komunistyczni władcy kopalń panoszyli sięw Szczyrku skutkuje do dziś istnieniem unikatowego w skali Europy skansenu narciarskiego pod nazwą GAT. Kiedyś GON zbudowny za pieniądze całego społeczeństwa, / za komuny wszystko było wspólne czyli niczyje/ powstał bez zgody właścicieli działek, pod przymusem. Służył górnikom zabrzańskiego zjednoczenia węglowego /czy jakoś tam się toto zwało/ wpuszczając ich poza kolejnością i za mniejsze pieniądze. Dla goroli było inne, droższe wejscie. Hanysy-właściciele GAT-u płacili po uważajemosti szczyrczańskim kułakom za korzystanie z działek pod trasy i wyciągi. Dla chamów /bogaczy/ np z Warszawy było /i jest do dzisiaj, bo to piękny skansen komuny/ wejście komercyjne poza kolejnością za podwójną stawkę. Takie skrzyżowanie Pewexu ze sklepem górniczym.Gorole się stawiali przy negocjacjach w sprawie cen dzierżawy i tak powstał nowy,świecki obyczaj grodzenia tras narciarskich w zimie. Godnie ten zwyczaj kultywuje Pan Richter, niegdyś Hanys, dyrektor GON-u /za komuny/ a obecnie po drugiej stronie konfliktu jako naturalizowany Gorol, właścicieł ważnych dla funkcjonowania skansenu działek. Co to ma wszystko wspólnego ze Smolorzem? Ano ma.Przyganiał kocioł garnkowi, jak mawiała moja babcia. Smolorz młodzieniaszkiem nie jest więc winien czasy panoszenia się Hanysów-komuchów na Podbeskidziu pamiętać. A auta na Górnym Śląsku rąbią miejscowi złodzieje. A że wożą między innymi w okolice Bielska? >>>>Od lat wysokiej klasy fachowców w motoryzacji mamy, szybko, tanio i solidnie się demontuje, zero bubli /uszkodzonych podzespołów z odzysku/. No i my, Gorole też potrafimy DUBY SMOLORZONE prawić. Kichał-Michał,
bogdanborgosz
2010-01-15 23:15:11
Jeszcze jedna uwaga na temat moje osobistej "wrogości" do Górnego Śląska : >>> Wielu z nas, bielszczan, studiowało, pracowało na Górnym Sląsku, mamy tam przyjaciół, znajomych, rodziny. Do zdecydowanej większości mieszkańców Górnego Śląska nie muszę weryfikować stosunku jak sugeruje Gorzelik, bo mam bardzo pozytywny i cenię sobie opinie Pana Artura Pałygi wyrażone przez dramatopisarza na jego blogu. A trzeżwości życzę przede wszystkim Panu Michałowi, bo nie nas ale Slązaków prowokuje do waśni swoimi populistycznymi wypocinami.

Nieco ponad sto lat temu w 1909 roku na polanie pod szczytem Koziej Góry wybudowano barak, który póżniej został przebudowany na schronisko. W tym samym roku, z inicjatywy ówczesnego burmistrza Bielska, rozpoczęto prace nad przekształceniem naturalnej ścieżki górskiej z Koziej Góry na prymitywny tor saneczkowy ( śniegowy) dla młodziezy szkolnej . Potem ten tor systematycznie modernizowano zarówno przed II wojną światowej jak i po zakończeniu wojny aż stał się torem saneczkowym wypełniającym wszelkie wymogi do prowadzenia zawodów zarówno krajowych jak i międzynarodowych. W latch pięćdziesiątych i sześćdziesiątych ubiegłego stulecia z racji pięknego położenia w samym środku dzikiego jeszcze wtedy lasu, niezwykle trudnych zakrętów i bardzo oryginalnych "band" z naturalnego kamienia oraz dużych prędkości osiaganych przy ześlizgach, był zaliczany do najpiękniejszych torów saneczkowych w Europie . Startowały tutaj w zawodach sławy ówczesnego światowego saneczkarstwa, a przede wszystkim polska młodzież. Bielsko-Biała miała swoich doskonałych saneczkarzy, ale również zawodnicy z Tatr, Sudetów czy Bieszczad chętnie tutaj trenowali, bo ten tor był sławny w całej Polsce i Europie . Wszystko zaczęlo podupadać w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych, kiedy włodarze Bielska-Białej zakochali sie w pilce nożnej i wszystkie inne sporty przestały być na fali. Najpierw padło saneczkarstwo, a potem, gdy nastąpiła era "kominków" , to zaczęto bezczelnie rozkradać zabytkowe "bandy" saneczkarskie ułożone zkamienia rzadkiej urody i wprost niesamowitej trwałości. Milicja Obywatelska była zajęta tropieniem działaczy opozycji i nie miała czasu na sprawdzanie, którzy z członków nomenklatury mają w swoich daczach kominki,albo willach ściany, albo piwniczki wyłożone kamykami wyłupanymi z toru saneczkowego . Nie wykluczam, że wśród złodziei toru saneczkowego byli też funkcjonariusze ZOMO i SB, bo znam relacje ludzi , którzy widzieli jak ZOMOwcy rozkradali i dewastowali słynny niegdyś Kozubnik .

Po 1989 roku dla toru saneczkowego z Koziej Góry na Błonie nie zrobiono nic, a ja raz uslyszałem od jednego wielce szanowanego decydenta, że : ..."Ten tor saneczkowy w Mikuszowicach Śląskich nie będzie odbudowany bo klimat sie ocieplił i już nie ma takich zim, aby można było tam zrobić jakiekolwiek zawody"....

Ten sam decydent zawsze popiera wszelkie wydatki na infrastrukturę i zaplecze klubu piłki nożnej.

Gdyby choćby 10% środków, które są przeznaczane na nadzieje o ekstraklasie, wydać corocznie na odbudowę toru saneczkowego, to Bielsko-Biała znacznie szybciej doczekałaby mystrzów Polski w saneczkarstwie aniżeli doczeka mistrzostwa ekstraklasy w piłce nożnej !

2010-01-11 | Dodaj komentarz
tuptuś
2010-01-11 19:50:44
Sama gra w Ekstraklasie jest dużo lepszą promocją miasta niż jakiś tor saneczkowy. Prosze sobie porównać popularność i możliwości jakie daje piłka nożna, a saneczkarstwo. Pozatym z naszego regionu juz wywodza sie mistrzowie Polski w saneczkarstwie to tak w woli uzupełnienia tego wpisu.
Rajmund Pollak
2010-01-12 16:14:10
Wiem, że mieliśmy mistrzów Polski w saneczkarstwie , natomiast nie wiem kiedy będziemy mieli następnych bielszczan , którzy staną na najwyższym podium. Nie zgodzę się twierdzeniem, że pilka nożna jest bardziej widowiskowa od saneczkarstwa, bo mój ojciec Tadeusz był trenerem młodych saneczkarzy z Pszczyny i bywałem wielokrotnie na zawodach saneczkarzy i saneczkarek zarówno jedynek jak i dwójek. Widzieć to na żywo ślizgi zawodniczek i zawodników to jest zupelnie coś innego niż w telewizji, bo telewizja nie pokazuje tego co w saneczkarstwie najważniejsze. Kto nie widział zawodów na torze saneczkowym w Mikuszowicach Śląskich, tej ekwilibrystyki zawodników i zawodniczek przy wejściach w zakręty, tych iskier lecących spod płóz natrafiających na oblodzone kamienie na bandach, tego świstu powietrza przy każdym przejeździe, tych przelotów z jednej bandy na drugą bandę oporową i czasami lotów w powietrzu saneczkarza wraz z sankami przy natrafieniu na nierówność toru, kończonych szczęśliwie i bez kontuzji, to lepiej aby nie porównywał saneczkarstwa do kopania w piłkę !

Informacje:


Jestem rodowitym bielszczaninem i nie wyobrażam sobie przyszłości w innym regionie niż Podbeskidzie . Nie zważam na kierunki wiejących wiatrów. Staram się demaskować obłudę i zakłamanie. Z zawodu jestem inżynierem mechanikiem, a ponadto ukończyłem podypl. stud. handlu zagranicznego na A.E. we Wrocławiu. Poza tym zdałem egzaminy państwowe z języka francuskiego i niemieckiego. Ukonczyłem również kurs pierwszego stopnia języka włoskiego. Prawdziwych przyjaciół mam kilkanaścioro i to jest największe bogactwo jakie sobie cenię. Napisałem jedną powieść pt.: "Siła przebicia", a druga jest już po korekcie polonistycznej i być może będzie wydana w 2012 roku. Lubię zwiedzać muzea, a zwłaszcza galerie malarstwa. Interesuję się kulturą i sztuką Chin. W lipcu 2010 roku ukończyłem intensywny kurs języka chińskiego na poziomie podstawowym.



Uważam , że ważne są tylko te słowa , które mają pokrycie w czynach lub w zdarzeniach .

Archiwum:


2019
» listopad (1)
» maj (1)
» kwiecień (1)

2018
» październik (1)
» czerwiec (1)

2017
» czerwiec (1)
» luty (1)
» styczeń (2)

2016
» grudzień (2)
» listopad (2)
» październik (3)
» wrzesień (4)
» sierpień (4)
» lipiec (5)
» czerwiec (6)
» maj (3)
» kwiecień (1)
» luty (1)
» styczeń (2)

2015
» grudzień (1)
» listopad (3)
» wrzesień (3)
» lipiec (3)
» czerwiec (3)
» maj (5)
» kwiecień (2)
» marzec (4)
» luty (4)
» styczeń (3)

2014
» grudzień (6)
» listopad (6)
» październik (7)
» wrzesień (4)
» sierpień (6)
» lipiec (10)
» czerwiec (8)
» maj (9)
» kwiecień (9)
» marzec (8)
» luty (4)
» styczeń (5)

2013
» grudzień (3)
» listopad (1)
» wrzesień (5)
» sierpień (3)
» lipiec (6)
» czerwiec (6)
» maj (7)
» kwiecień (8)
» marzec (7)
» luty (9)
» styczeń (8)

2012
» grudzień (11)
» listopad (8)
» październik (6)
» wrzesień (10)
» sierpień (8)
» lipiec (8)
» czerwiec (6)
» maj (9)
» kwiecień (5)
» marzec (6)
» luty (3)
» styczeń (5)

2011
» grudzień (12)
» listopad (8)
» październik (8)
» wrzesień (7)
» sierpień (10)
» lipiec (3)
» czerwiec (5)
» maj (7)
» kwiecień (8)
» marzec (10)
» luty (7)
» styczeń (6)

2010
» grudzień (9)
» listopad (16)
» październik (10)
» wrzesień (8)
» sierpień (5)
» lipiec (8)
» czerwiec (8)
» maj (8)
» kwiecień (8)
» marzec (3)
» luty (6)
» styczeń (8)

2009
» grudzień (5)
» listopad (3)
» październik (4)

Ostatnie komentarze


[]
bbb
[Jaro]
Ciekawe co dziś o tym co sie dzieje w RP mówi P.Kosmowski
[Rajmund Pollak]
Książkę pt.: "Polacy wyklęci z FSM za komuny i podczas włoskiej inwazji" można zamówić w...

Ocena bloga:


Oceń blog:  1   2   3   4   5 

Reklama:


Statystyki bloga:


Wyświetleń: 532973
Newsów: 503
Komentarzy: 420
Ta strona kojarzona jest ze słowami:
Niepodległość Polski i Województwo Bielskie - oto jest zadanie ! , blog Bielsko, blogi Bielsko-Biała